Daikin – Speedopdracht
Opdracht
Er vinden enorme veranderingen plaats op het gebied van warmtevoorziening. Dit heeft grotendeels te maken met switch naar milieuvriendelijkere oplossingen. Over een paar jaar mogen er geen cv-ketels meer geïnstalleerd worden en zal er een verschuiving plaatsvinden naar warmtepompen. Verschillende bedrijven zijn nu aan het strijden om een plek als marktleider binnen de warmtepompen. Zo ook Daikin. Scheepens heeft ons de opdracht gegeven om een activatie/ Pr-campagne te bedenken voor het merk Daikin. Hoe kan het merk Daikin dé leverancier van de warmtepompen worden. Hoe kunnen consumenten en installateurs bereikt worden om bij het woord ‘warmtepomp’ meteen te denken aan Daikin?
Resultaat
Om Daikin als hét warmtepompmerk neer te zetten hebben Ilse en ik de volgende activatie bedacht; Daikin X Serious Request. Elke winter rond de kerst kun je luisteren naar 3FM Serious Request. Dé radio die gemaakt wordt vanuit het glazen huis, elk jaar vanuit een andere stad. In deze week zet 3FM zich in voor een bepaald goed doel. Dit jaar is het ALS. Wat heeft Daikin hier dan mee te maken? Allereerst zal Daikin hun kracht laten zien door de gehele week het glazen huis te verwarmen met hun warmtepompen. Het kost elk jaar bakken met geld om het glazenhuis te verwarmen vanwege de slechte isolatie. Vorig jaar heeft 3FM dit zelf bekostigd, dit jaar doet Daikin dat. Daarnaast zet Daikin