Dirk – Speedopdracht
Opdracht
Dirk speelt op hun socials erg in op actualiteiten. Dit proberen ze altijd op een manier te doen waaruit naar voren komt dat Dirk de goedkoopste supermarkt is. De rode Dirk boodschappentas is een heilige graal voor familie van den Broek. Ze hebben daarom liever niet dat hier gekke beelden mee gemaakt worden. In opdracht van bureau Natwerk zijn wij aan de slag gegaan met het bedenken van een inhaker voor prinsjesdag.
Resultaat
Duopartner Silke en ik hebben drie ideeën bedacht en uitgewerkt tot posts. Hoewel alle schetsen stilstaand beeld zijn, is één daarvan een reel. De reel gaat over het bekende moment tijdens de troonrede waar de zaal ‘leve de koning, hoera, hoera, hoera!’ omroept. In plaats van de koning, staat er een Dirk boodschappentas op de stoel en word er ‘leve de dirk, hoera, hoera, hoera!’ omgeroepen. De andere posts vertalen vooral de betaalbaarheid van de Dirk in tijden van forse inflatie.